???project_name??? :: R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/rss.html ???story_list??? sr http://www.stilmodalepota.rs/img/logo.png ???project_name??? :: R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/rss.html Riblja kost http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/4281/riblja-kost.html Frizura

Riblja kost je frizura koja godinama unazad izaziva divljenje zbog svoje složene strukture. Iako dugo postoji, ona nikako nije staromodna, već naprotiv veoma popularna.

Stilisti su riblju kost doneli na modne piste, a Holivud ih prihvatio, pa trend pletenica u kosi samouvereno vlada već nekoliko sezona. Tako možemo da vidimo mnoge poznate dame poput Blake Lively, Jessice Albe, Nicole Richie i Rihanne, kako nose ovaj tip frizure u različitim svečanim prilikama.

Riblja kost je zanimljiva zamena za uobičajene frizure. Može da bude glamurozna, ali i totalno opuštena i  u boho stilu, koliko se isplete labavo. 

Ova pletenica se plete od temena, tako što se novi pramenovi postepeno uzimaju i prebacuju u pramen sa druge strane.

Bilo da je u pitanju novogodišnja noć ili letnje vrućine, riblja kost je prikladna frizura za svaku priliku.

]]>
Thu, 10 Jan 2013 11:03:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/4281/riblja-kost.html
Replay http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/3778/replay.html Više od običnog džinsa

Poreklo imena Replay je blisko povezano sa misijom Claudia Buziola da stvori odeću koja podseća na prošlost, ali u isto vreme donosi novinu na tržište. Ideju za ovo jednostavno, a efektno ime brenda dobio je na fudbalskoj utakmici. Prvi put dotada na video bimu je ugledao reč “replay”. Pronašao je zaštitni znak za svoj brend, koji će reinterpretirati modu 50- tih godina sa inovacijom u dizajnu i materijalu. Tada je imao samo 21 godinu.

U kompaniji Replay se vode maksimom da je džins više nego samo komad odeće. On ne traje samo jednu sezonu. Tokom nošenja od poprima oblik vašeg tela. Prati svaku oblinu i postaje jedno sa osobom koja ga nosi. Džins odražava ko smo. To je razlog zašto je toliko seksi.

Buntovan ili elegantan, ali uvek jedinstven. Ipak, džins je na neki način demokratičan. Ne postoji ništa nedostupno u vezi sa njim ili rezervisano samo za visoku klasu. To je razlog zašto je toliko popularan.

Osnovana 1981. godine, Fashion Box S.p.A. je danas jedna od vodećih kompanija u sektoru proizvodnje odeće. Pod okriljem ove italijanske firme kreiraju, promovišu i distribuiraju brendovi Replay, Replay& Sons, We are Replay, Red Seal i White Seal.  U okviru ovih brendova postoje muška, ženska i dečija linija garderobe, asesoara i obuće. Od skoro proizvode naočare i Replay parfem.

Kompanja ima misiju da uvek budu inovativni, ali da se drže poznatog italijanskog stila i kvaliteta. Polažu dosta na ekspertizu pri proizvodnji džinsa.

Trenutno imaju prodavnice u preko 50 zemalja širom sveta.

]]>
Tue, 25 Sep 2012 17:07:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/3778/replay.html
Rosa Chá http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/3237/rosa-cha-.html Kupaći kostimi koji nikoga ne ostavljaju ravnodušnim

Dizajner Amir Slama je osnovao marku Rosa Chá 1988. godine, koja je brzo postala jedna od najtraženijih u Brazilu.  Nakon osvajanja rodne zemlje, Amir Slama je 1997. godine ušao na tržište SAD-a, najpre u Los Anđelesu, a zatim i u Njujorku, 200. godine, gde je oduševio sve posetioce nedelje mode. 

Iako inspiracija dolazi sa najrazličitijih strana, za dizajn Amir Slame je jasno da veliki deo inspiracije dolazi iz kulture i tradicije Brazila. Velika pažnja se poklanja detaljima i pažljivo ukomponovanim bojama. Osim kupaćnih kostima, Amir Slama dizajnira i ogrtače, haljine, majice, šortseve, praktično svu potrebnu odeću i obuću ukoliko se odlučite da provedete odmor na obalama Brazila. 

Rosa Chà se obraća mlađoj klijenteli, koja je spremna na modne rizike i ne plaši se raznolikih dezena. Slama je drugu liniju, Sais, predstavio 2003. godine, i osim što je jeftinija, a podjednako kvalitetna, može se reći da je umerenija u bojama i samom kroju.

Rosa Chà su kupaći kostimi koji znače prestiž, te su u njima uslikane mnogobrojne zvezde, poput Demi Moore, Jennifer LopezNaomi Campbell, koja rado nosi modele i privatno, ali i na pistama Brazila i Njujorka. 

Dramatične siluete, provokativni i seksi modeli, mnoštvo boja i ženstvenost bez kompromisa su stvorili kući najekskluzivijih kupaćih kostima. Rosa Chà je načinila od Amira Slame kralja bikinija, a osim ženskih kolekcija, ova robna marka nudi kompetan izgled za plažu i muškarcima, koji je podjednako zabavan, intrigantan i zavodljiv. 

]]>
Fri, 15 Jun 2012 10:20:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/3237/rosa-cha-.html
Retinol http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/2968/retinol.html Ponovo aktuelan u borbi protiv starenja

Retinol je druga forma vitamina A, neophodna za normalno odvijanje različitih procesa u koži, najpre  u epidermisu. Dokazano smanjuje bore, poboljšava tonus, izbeljuje fleke i čini kožu glatkom. Zbog toga se koristi kao korektivni i restruktuirajući faktor. Kod direktne primene vitamina A u nestabilnom obliku retinola koji koristi konvencionalna kozmetika postoji i niz neželjenih sporednih efekata: može doći do pojave crvenila, iritacija, osecaja isušenosti i fotosenzitivnosti, dok kod primene stabilne varijante vitamina A - beta karotena, nema takvih efekata.

Iako se u kozmetičkim proizvodima protiv starenja potencira upotreba retinola, treba imati u vidu da kvalitet jednog kozmetičkog proizvoda ne može da se veže samo za jedan aktivni princip. Efikasnost zavisi i od drugih sastojaka s kojima se retinol kombinuje.

]]>
Thu, 17 May 2012 12:43:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/2968/retinol.html
Ruž http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/891/ruz.html ili Karmin

Ruž za usne ili karmin, pored maskare je najprodavaniji kozmetički proizvod. Sama reč rouge, na francuskom znači ‘crveno’, a i carmine je oznaka za pigment jarko crvene boje.

Još su žene u Mesopotamiji koristile sličan proizvod. Lomile su poludrago kamenje i njime ukrašavale usne. Stari Egipćani vadili su pigment iz nekih vrsta algi, mešali ga sa jodom i bromom što se kasnije dokazalo kao vrlo štetno. Kleopatra je pravila svoj ruž od specijalne vrste buba, koje su kada se smrve davale prelepu crvenu boju. A prvi shimmer efekti pravljeni su od krljušti riba i lomljenjem školjki.  Gospodin Abu al-Qasim al-Zahrawi, koji je živeo u X veku prvi je bio koji je napravio ruž u čvrstom stanju, koji se izlivao u specijalnim kalupima. U Srednjem veku u Evropi crkva je zabranila karmin, pravdajući se da je to ‘inkarnacija Satane’, a bilo kakvu kozmetiku koristile su samo prostitutke. Popularnost ruža za usne je ponovo stupila na scenu u XVI veku u Engleskoj. Kraljica Elizabeta I nosila je crveni ruž i beo, beo, bled ten. Takav izgled je u to vreme bio vrlo moderan. U to vreme i sam način pravljenja karmina je napredovao. On se pravio od pčelinjeg voska, koji se mešao sa ekstraktima biljaka. Ali je šminka bila dozvoljena samo ženama iz viših društvenih slojeva i naravno glumcima. Pred kraj XIX veka, Guerlain, Frencuska kozmetička kompanija, počela je da proizvodi ruž. Prvi komercijalni karmin napravljen je 1884. godine. Oko 1915. počeli su da se prodaju u cilindričnoj metalnoj ambalaži koju je izmislio gospodin Maurice Levy. Žene su pomeranjem jezička gore-dole, vadile karmin iz posude. Prva ambalaža na odvrtanje je nastala 1923. i patentirao ju je James Bruce Mason Jr. Ubrzo su Elizabeth Arden i Estee Lauder počele karmin da prodaju u svojim salonima. I onda maloj magičnoj kutijici više niko nije mogao da stane na put. Iz decenije u deceniju su se menjali trendovi u boji (crveni, narandžasti, pink, roze, ljubičasti, crni...) i završnici (mat, saten, sedefasti, prozirni...), ali je simbol za karmin ostala jedna jedina, najženstvenija boja – crvena.

]]>
Mon, 2 Apr 2012 00:31:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/891/ruz.html
Raglan rukav http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/1149/raglan-rukav.html Ime dobio po lordu Raglanu

Kratak ili dug poseban je po načinu ušivanja. U kroju je postavljen tako, da silazi od bočne linije vrata do tačke ispod pazuha u dijagonali. Najčešće se koristi kod kaputa ili mantila, mada ne tako često i kod drugih odevnih predmeta. Ime duguje Lordu Raglan- u, koji je početkom 17. veka prvi lansirao modu ovakvog kroja rukava.

]]>
Sun, 4 Mar 2012 13:43:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/1149/raglan-rukav.html
Rok trajanja kozmetike http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/940/rok-trajanja-kozmetike.html "Shelf life"

Na svakom kozmetičkom proizvodu imate ovakav znak, mala otvorena kutija sa brojem i oznakom “M”. To znači da je to broj meseci koliko je proizvod ispravan od trenutka kada ga otvorite. Te oznake su najčešće 6M (šest meseci), 12M, 18M i 24M. Kada jednom otvorite kozmetički proizvod i on dođe u kontakt sa vašim prstima, usnama, očima... pa čak i običnim vazduhom koji svakako nije sterilan, taj proizvod počinje da se kvari. Konzervansi i prezervativi u proizvodima su u stanju toliko dugo da održavaju supsrancu ispravnom. Najćešće smo mi žene zbunjene jer na proizvodu postoji i rok na deklaraciji koju stavlja proizvođač tj. da je proizvod upotrebljiv do tog-i-tog datuma i onda se postavlja pitanje: “Pa, koji rok onda da gledam?”

Kada kupujete proizvod, obavezno čitajte deklaraciju. Sigurno ne želite da kupite nešto što nije ispravno. Onog trenutka kada upotreba počne, fokusirajte se na mali broj na dnu samog proizvoda. Čula (vida, mirisa, ukusa i dodira) su dobar pokazatelj kada su u pitanju rokovi. Svaki proizvod koji je promenio sastav, miris ili boju obavezno bacite. Iako se period koliko dugo proizvod može da stoji otvoren razlikuje i od proizvođača do proizvođača, okvirne granice su:

Maskara 3-6 meseci - Upotrebom četkicom koju vraćamo u ambalažu unosimo i bakterije, pa je tako opasnost od kontaminacije sadržaja veća.

Krema za lice 3-12 meseci  - Zavisi od količine konzervanasa u proizvodu i takođe od same amabalaže. Sadržaj u tubi ili u ambalaži sa pumpicom ne dolazi u kontakt sa spoljnom sredinom, kao sadržaj u kutijici ili teglici.

Kreme za sunčanje 12 meseci  - Kreme za sunčanje možete da koristite godinu dana (jedno letovanje i jedno zimovanje). Posle tog perioda UV filteri više nisu efektivni.

Podloge za lice bez ulja 12 meseci  - Ako ne sadrže ulje, brže se osuše i najčešće potamne

Korektor i kremasta senka za oči 12-18 meseci - Isto kao i maskara, vraćanjem aplikatora u ambalažu kontaminira se sadržaj. Bolje je da se opredelite za one u tubicama.

Puder u kamenu, rumenilo, senka za oči u kamenu 24 meseca - Na njima se najteže razvijaju bakterije, ali posaju vrlo teški za nanošenje

Olovka za oči i olovka za usne 24 meseca - Redovno ih oštrite, jer tako skidate gornji sloj koji je bio u kontaktu sa kožom, sluzokožom i vazduhom

Karmin 24 meseca - Pigmenti i ulja su glavni sastojci karmina. Kada se pokvari, osetićete to po mirisu i ukusu

Sjaj za usne 24 meseca - Oni u tubi duže traju od onih sa aplikatorima

Parfem 24 meseca - Parfemi sadrže alkohol i to ih dosta održava u životu. Maksimalno ćete iskoristiti rok trajanja, ako ih držite na suvom i mračnom mestu



]]>
Mon, 7 Nov 2011 18:45:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/940/rok-trajanja-kozmetike.html
Rascvetali krajevi kose http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/1130/rascvetali-krajevi-kose.html Trichoptilosis

Sama reč "Trichoptilosis", vodi poreklo iz grčkog jezika, tricho - "kosa" i  ptilon "pero". Normalna pojava na vlasima kose, kada kraj same dlake počne da se račva na dva dela. Golim okom mi to vidimo kao dva, dok je u stvarnosti to mnogo više delova. Termička, hemijska ili mehanička oštećenja prouzrokuju da se vlas cveta. Neke stvari se ne mogu izbeći u svakodnevnom životu (sušenje fenom (termički) i češljanje (mehanički). Pod hemijskim oštećenjima podrazumevamo mini val, farbanje. Sve to oštećuje dlaku i utiče na njen životni vek. Nema mogućnosti da se oštećeni krajevi oporave. Postoje proizvodi koji mogu zamaskirati problem, ali jedino pravo rešenje su makaze. Šišajte se minimum četiri puta godišnje. Onog trenutka kada dlaka počinje da se cveta, ako ne odete kod frizera, ona će nastaviti ka korenu i kada se budete odlučili da odete kod “ljudi sa makazama”, rezovi će morati da budu radikalniji.

]]>
Thu, 22 Sep 2011 23:26:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/1130/rascvetali-krajevi-kose.html
Rumenilo http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/614/rumenilo.html Nekada davno devojke su se štipkale po obrazima, a danas...

 

Nekada davno devojke su se štipkale po obrazima da bi podstakle cirkulaciju i tako pokazale da su jedre i zdrave. Danas imamo proizvod koji treba da učini isto to: da da malo boje našem licu i tako učini da izgledamo jedro i zdravo. Javlja se u varieteu oblika: u kamenu, u kuglicama, u prahu, tečno i u gelu. Takođe je veliki izbor efekata koji se na koži stvaraju upotrebom rumenila: mat, sedef, saten, glitter. O bojama da ne govorimo, izbor je toliko veliki da je lako zbuniti se. Najpoznatije rumenilo na svetu je proizvod kuće Nars i nosi naziv Orgazam.

]]>
Fri, 5 Aug 2011 00:38:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/614/rumenilo.html
Rukav http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/490/rukav.html Uvek ostaje

Rukav - kratak, dug ili nešto između...puf, ranglan, širok ili ukrojen i uzak, sa ili bez naramenica, nabran ili zvonast...moda i stilovi dolaze i prolaze ali rukav uvek ostaje!

]]>
Fri, 22 Jul 2011 11:09:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/490/rukav.html
Retro http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/276/retro.html Vraća se u modu

Retro - sve ono što je nekada u prošlosti bilo moderno i u datom trenutku se ponovo vraća u modu, bilo da se govori o pojedinačnim komadima ili celokupnom stilu.

]]>
Mon, 20 Jun 2011 12:51:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/276/retro.html
Rese http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/278/rese.html Naglašavaju pokret

Rese - vode poreklo sa nacionalnog kostima američkih Indijanaca ali svoj procvat su imale u Čarlston eri 1920’tih godina gde su haljine sa nekoliko nizova dugačkih resa bile pravi modni hit zbog njihovog svojstva da naglašavaju pokret.

Danas se koriste u razne svrhe - od dekoracije enterijera do detalja na odeći i modnim detaljima.

]]>
Wed, 6 Apr 2011 13:00:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/278/rese.html
Rukavice http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/277/rukavice.html Nikada neće izaći iz mode

Rukavice - su detalj koji ne služi samo za grejanje ruku u zimskim mesecima. To je trend, simbol stila i elegancije koji postoji vekovima i nikada neće izaći iz mode. Rukavice se mogu izraditi od skoro svih tekstilnih materijala i modu biti ukrašene na bezbroj različitih načina-na vama je samo da izaberete one koje najviše oslikavaju vaš stil.

]]>
Wed, 6 Apr 2011 12:55:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/277/rukavice.html
Richard Avedon http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/265/richard-avedon.html Jedan od najpopularnijih američki fotografa 20-og veka

Radio je za časopise Vogue, Life i Harper’s Bazaar. Takođe, fotografisao je i poznate postere  Bitlsa i legendarni portret Odri Hepbern koja mu je u toku 60’tih i 70’tih bila muza.

U umrlici koju je objavio NewYork Times posle Avedonove smrti pisalo je da ’’su njegove modne fotografije i portreti pomogli Americi da stvori svoju sliku stila, lepote i kulture’’.

]]>
Tue, 5 Apr 2011 17:28:00 +0200 R http://www.stilmodalepota.rs/secNav/abeceda_mode/r/265/richard-avedon.html